Д о края на тази година китайците ще купят 12 милиона електрически коли - с 20% повече от 2023 г. Ако тенденцията се запази, Китай ще успее да постигне зелената цел преди Европа и 10 години по-рано от планираното.
През 2020 г. китайското правителство си постави за цел да увеличи пазарния дял на електрическите превозни средства на 50% до 2035 г. При сегашното темпо този крайъгълен камък ще бъде достигнат през 2025 г. А до 2034 г. продажбите на BEV в Китай може да достигнат 18 милиона бройки.
Търсенето на конвенционални автомобили постоянно ще намалява и до същата дата (2034 г.) ще падне под границата от три милиона, прогнозират експерти. Популярността на хибридите също нараства. През 2025 г. обемът на продадените PHEV (plug-in хибриди) също ще постави рекорд, а през 2033 г. ще надхвърли шест милиона бройки. Резултатът на самозареждащите се хибриди се прогнозира да бъде между 730 хиляди и милион годишно.
Освен конвенционалните коли с ДВГ, пазарен дял на китайския пазар губят и западните марки. През 2024 г. делът на чуждите автомобили е спаднал до едва 37% спрямо 64% през 2020 г.
Бързият възход на електрическите автомобили обаче рано или късно ще спре: прекомерно богатият асортимент ще доведе до ожесточена конкуренция и ценови войни, сигурни са анализаторите. В резултат на това много марки може да изчезнат.